1. خانه
  2. /
  3. سرفیس استودیو
  4. /
  5. سرفیس استودیو | i5/8GB/1TB HDD
سرفیس استودیو

سرفیس استودیو | i5/8GB/1TB HDD

اشتراک گذاری :

سرفیس استودیو همان چیزی است که سال‌های سال از میکروسافت انتظار می‌رفت آن را وارد بازار کند؛ یک دستگاه All-in-one که جای کامپیوترهای دسکتاپ را می‌گیرد. قبل از این اپل با آیمک‌های معروفش این بازار را در دست داشت و اگر شما به سیستم عامل ویندوز احتیاج داشتید عملاً مجبور به خرید دستگاهی می‌شدید که برای سیستم عامل مک طراحی شده است. البته شرکت‌های دیگر اقدام به تولید دستگاه‌های ویندوزی دسکتاپ کرده بودند ولی هیچ کدام از آنها راضی‌کننده نبود.

جنس بدنه این دستگاه همانند دیگر محصولات مایکروسافت از آلیاژ منیزیم است، کاملاً ساده و در عین حال زیبا. در یک کلام طراحی سرفیس استودیو فوق‌العاده است. سرفیس استودیو از 2 بخش صفحه نمایش و پایه تشکیل شده است. تمام سخت‌افزار این دستگاه برخلاف آیمک و دیگر دستگاه‌های بازار در قسمت پایه قرار دارد، به همین دلیل صفحه نمایش بسیار باریک است و حدود 12 میلی‌متر قطر دارد.

این نمایشگر 28 اینچی دارای رزولوشن 3000 در 4500 معادل 192 نقطه در هر اینچ است. البته این رزولوشن فوق‌العاده که حتی از 4k هم بیشتر است تمام ماجرا نیست، این صفحه نمایش قادر است تا استانداردهای رنگی sRGB، DCI-P3 و Vivid را به‌خوبی نمایش دهد. به این صورت مشکل طراحان برای تفاوت رنگ در مانیتور و چاپ هم حل می‌شود. البته این رزولوشن هنوز به پای آیمک‌های 5k نمی‌رسد ولی چیزی هم از آن کم ندارد. نسبت طول به عرض این نمایشگر همانند دیگر محصولات خانواده سرفیس 3 به 2 است تا با افزایش سطح نمایشگر بتوانید مطالب بیشتری را داخل این صفحه ببینید.

از نمایش زنده رنگ‌ها، کیفیت فوق‌العاده تصویر، شارپ بودن بی‌نظیر تصویر و حتی نور عالی نمایشگر که بگذریم به پاسخ‌گویی عالی این نمایشگر لمسی به قلم و انگشت می‌رسیم. مطمئن باشید از سرعت و دقت پاسخ‌گویی تاچ این سرفیس استودیو شگفت‌زده خواهید شد.

یکی از تفاوت‌های سرفیس استودیو با دستگاه‌های دیگر قابلیت خم شدن و زاویه گرفتن صفحه نمایش برای کار یا طراحی کردن بر روی صفحه نمایش لمسی این دستگاه است. لولاهای فوق‌العاده این دستگاه این امکان را فراهم می‌سازد که بتوانید فقط با یک انگشت صفحه نمایش را تا 160 درجه خم کنید. نکته شایان توجه دیگر آن است که با اینکه به‌راحتی می‌توانید صفحه نمایش را حرکت دهید در موقع کار کردن با آن اصلاً لقی دیده نمی‌شود و یا حتی حالت دستگاه عوض هم نمی‌شود. در واقع این نکته برای مایکروسافت اهمیت بسیاری داشته تا کار کردن با صفحه نمایش لمسی کاملاً راحت باشد. لولاها به حدی قوی طراحی شده‌اند که در حالت 160 درجه یا استودیو مد می‌توانید یک دست را کاملاً بر روی دستگاه تکیه دهید و با دست دیگر طراحی کنید.

بر روی این نمایشگر یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم قرار دارد که برای مکالمه تصویری کاربرد دارد. ضمن اینکه مایکروسافت 2 میکروفون در این دستگاه به کار برده تا در صورت نیاز به دستور صوتی مشکلی نداشته باشید. اسپیکرهای استریو هم روی نمایشگر قرار دارند و هم روی قسمت پایه دستگاه.

سرفیس استودیو حدود 9.5 کیلوگرم وزن دارد که 6 کیلوگرم آن مربوط به صفحه نمایش است، در این صفحه نمایش 3 ورق فلزی به کار رفته است که هنگام تکیه دادن بر روی آن صفحه نمایش دچار مشکل نشود، که این مورد یکی دیگر از ابداعات مایکروسافت در این دستگاه است.

قسمت پایه کلاً 3 سانتی‌متر ارتفاع دارد، که تمامی سخت‌افزار مورد نیاز را در خود جا داده است. درون این پایه 2 فن قوی قرار دارد که وظیفه خنک نگه‌داشتن این محفظه را بر عهده دارند. با توجه به بررسی‌های انجام شده این فن‌ها کاملاً دما را کنترل می‌کنند و صدای آزاردهنده‌ای هم ندارند. در واقع خبری از صدای فن زیاد کامپیوترهای دسکتاپ در سرفیس استودیو نیست.

مایکروسافت همراه با سرفیس استودیو ابزاری به نام سرفیس دایال معرفی کرد که به کمک شما می‌آید تا طراحی بسیار ساده‌تری داشته باشید ولی به دلیل استقبال کم هنوز این لوازم جانبی سرفیس استودیو به بازار ایران وارد نشده است. البته دقت کنید که این دستگاه برای مصارف طراحی و خاص تولید شده است وبا توجه به قیمت آن درخواست کم برای این دستگاه کاملاً طبیعی است.

پردازنده به کار رفته در سرفیس استودیو نسل ششم اینتل معروف به اسکای‌لیک و کارت گرافیک آن نسل نهم NVIDIA GeForce می‌باشد. تنها ایرادی که از سرفیس استودیو می‌توان گرفت همین کارت گرافیک و پردازنده آن است که یک نسل عقب است. البته شاید این مورد برای کار آن هم با دستگاهی جایگزین دسکتاپ خیلی هم بد نباشد، به طور مثال فرق عمده نسل هفتم پردازنده‌های اینتل مصرف کم آن است که در دستگاه‌های پرتابل مهم است نه دسکتاپ. کارت گرافیک به کار رفته برای 2 مدل اول 2 گیگابایت و برای گرانترین مدل 4 گیگابایت است.

مایکروسافت برای هارد یا حافظه داخلی این دستگاه از ترکیب دیسک سخت و حافظه SSD استفاده کرده است؛ به صورتی که مدل پایه دارای 64 گیگابایت و دو مدل دیگر دارای 128 گیگابایت حافظه SSD هستند. مایکروسافت از این حافظه برای اجرای برنامه‌ها و بوت شدن ویندوز استفاده می‌کند، در واقع جایی که نیاز به سرعت بیشتر دارید حافظه SSD دارید و جایی که نیاز به ذخیره کردن فایل‌ها دارید دیسک سخت به کمک شما می‌آید. مایکروسافت این قابلیت را Rapid Hybrid Drive نامیده است.

سرفیس استودیو دارای 4 پورت استاندارد USB3 است که یکی از آنها دارای برق بیشتری است تا دستگاه‌هایی که از برق USB استفاده می‌کنند هنگام کار دچار مشکل نشوند؛ به طور مثال هارد اکسترنال و یا وقتی می‌خواهید گوشی‌تان را شارژ کنید. از دیگر پورت‌ها می‌توان به پورت شبکه، Mini-DisplayPort، جک هدفون و اسلات SD کارت اشاره کرد. این پورت‌ها در قسمت پشت پایه قرار دارند که همین امر دسترسی به پورت‌ها را کمی دشوار کرده است. اما کلید روشن کردن و تنظیم صدا بر روی نمایشگر است تا دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به آن‌ها باشد.

به همراه این دستگاه قلم سرفیس و ماوس و کیبورد مایکروسافت Designer Bluetooth Desktop هم عرضه می‌شود، البته ماوس و کیبورد به رنگ خاکستری و با سرفیس استودیو ست شده است. قلم این دستگاه زاویه را تشخیص نمی‌دهد و اگر نیاز به تشخیص زاویه دارید باید قلم جدیدی را که به همراه سرفیس پرو 2017 معرفی شده است به صورت جداگانه خریداری کنید. ماوس و کیبورد هم از کیفیت خوبی برخوردارند فقط ممکن است ارتفاع کم ماوس کمی خسته‌کننده باشد.

در جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت، سرفیس استودیو یک دستگاه فوق‌العاده برای انجام کارهای طراحی و حتی مهندسی است. اگر در پی دستگاه دسکتاپ هستید و بودجه خرید آن را دارید شک نکنید که این دستگاه با قابلیت‌های بی‌همتایی که دارد بهترین گزینه است و هیچ دستگاه دیگری با این صفحه نمایش فوق‌العاده و لمسی نخواهید یافت.

محصولات مرتبط

فهرست