1. خانه
  2. /
  3. سرفیس بوک 2
  4. /
  5. سرفیس بوک 2 | 15inch/Core i7/16GB/512GB SSD
سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2 | 15inch/Core i7/16GB/512GB SSD

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

اشتراک گذاری :

چندی پیش مایکروسافت به طور کاملاً غیرمنتظره‌ای سرفیس بوک 2 یا  Surface Book Powerhouse performance  را معرفی کرد؛ دستگاهی که ادامه‌دهنده سری به اصلاح High-End این شرکت است. همان طور که احتمالاً اطلاع دارید، سرفیس بوک شامل دو بخش تبلت و کیبورد است که معمولاً باتری اضافه و کارت گرافیک قوی‌تر در این کیبورد قرار دارد. این دو بخش با لولای منحصر به فرد مایکروسافت به صورت آهنربایی به هم متصل می‌شوند. البته بد نیست بدانید که قسمت کیبورد به‌تنهایی شارژ نمی‌شود و حتماً باید به قسمت تبلت متصل باشد.

سرفیس بوک 2 برخلاف سری پیشین این محصول در دو سایز 13.5 و 15 اینچی تولید می‌شود. تغییر دیگر مربوط به افزودن پورت USB-C است که مایکروسافت برای اضافه نکردن این پورت به سرفیس 2017 مورد انتقاد قرار گرفته بود. به طور مسلم، با افزودن پورت USB-C دیگر نیازی به پورت Mini-Display نبوده و مایکروسافت هم آن را حذف کرده است؛ چراکه این پورت علاوه بر انتقال دیتا، با خرید تبدیل مربوطه تصویر را هم منتقل می‌کند و می‌توانید به عنوان پورت شبکه نیز از آن استفاده کنید.

سایز کوچک‌تر سرفیس بوک 2 در همان ابعاد قبل عرضه شده است با این تفاوت که ضخامت مدل i7 حدود دو میلی‌متر بیشتر است. از لحاظ وزن هم شاهد افزایش 30 گرمی نسبت به نسل قبل هستیم که خوشایند به نظر نمی‌رسد؛ برای مثال مک‌بوک 13 اینچ حدود 150 گرم از سرفیس 2 سبک‌تر است. این سایز سرفیس بوک 2 به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود: مدل پایه که دارای پردازنده i5 نسل هفتم و کارت گرافیک آنبرد 620 اینتل است و مدل i7 که دارای کارت گرافیک جی فورس GTX 1050 با حافظه موقت 2 گیگ است. البته پردازنده این مدل از نسل هشتم است. بد نیست بدانید به همراه مدل i5 شارژر 36 وات نیز عرضه می‌شود  ولی در جعبه مدل‌های دیگر که دارای کارت گرافیک هستند شارژر 95 وات وجود دارد.

سرفیس بوک 15 اینچی از چند لحاظ بسیار متفاوت است؛ این مدل که 1905 گرم وزن دارد ـ حدود 350 گرم بیشتر از مدل 13.5 اینچی ـ فقط با پردازنده نسل هشتم i7 تولید می‌شود و دارای کارت گرافیک جی فورس GTX 1060 با حافظه موقت 6 گیگابایتی است. با افزایش صفحه نمایش مقداری چگالی پیکسل در تصویر کمی پایین آمده و به 260 پیکسل در اینچ رسیده است. این مقدار در سایز کوچک‌تر سرفیس بوک 2 267 پیکسل در اینچ است. در واقع مایکروسافت با تولید این سری قصد داشته تا وارد بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مخصوص بازی شود، البته اینکه چقدر ردموندی‌ها در این امر موفق بوده‌اند پس از عرضه این محصول در بازار جهانی مشخص خواهد شد.

از دیگر امکانات سرفیس بوک 15 اینچی می‌توان به سخت‌افزار Xbox Wireless (یا وایرلس ایکس باکس) اشاره کرد که از طریق آن می‌توانید تمام لوازم جانبی ایکس باکس را که به صورت بی‌سیم به این کنسول متصل می‌شود به لپ‌تاپ خود وصل کنید؛ برای مثال می‌توانید با دسته Xbox بازی کنید یا از فرمان مخصوص بازی‌های ماشین لذت ببرید. از سوی دیگر مایکروسافت ادعا می‌کند که این مدل کاملاً برای واقعیت افزوده و بازی‌هایی که با VR انجام می‌شود طراحی شده و با در اختیار داشتن این پردازنده قدرتمند هیچ‌گونه مشکلی با این نوع برنامه‌ها یا بازی‌ها نخواهید داشت.

از آنجا که مایکروسافت به آینده موفق سرفیس بوک 2 در بازار گیمینگ امیدوار است به همراه این لپ‌تاپ ماوس سرفیس پریسیژن را نیز معرفی کرده است. این ماوس کاملاً منطبق با دستان شما طراحی شده و چهار دکمه اضافی دارد که می‌توانید آن‌ها را با شرت‌کات‌های مورد نظرتان شخصی‌سازی کنید.

اگر بخواهیم به سراغ باتری سرفیس بوک 2 بریم، شاهد افزایش عمر باتری هستیم. به گفته ردموندی‌ها این سرفیس بوک تا 17 ساعت می‌تواند ویدیو پخش کند، این مقدار در سرفیس بوک پرفورمنس 17 ساعت و در سرفیس پرو 2017 حدود 13 ساعت است. این امر بدین معناست که در بدبینانه‌ترین حالت این دستگاه 8 ساعت باتری نگه خواهد داشت؛ بنابراین نیازی به جابه‌جا کردن شارژر با خود ندارید. قسمت تبلت هم به تنهایی 5 ساعت باتری نگه می‌دارد که نسبت به نسل پیشین دو ساعت بیشتر است؛ البته این افزایش عمر باتری را مایکروسافت مدیون پردازنده جدید اینتل است که مصرف برق آن به شدت پایین آمده و بسیار خنک‌تر کار می‌کند. بنابراین صدای فن نیز بسیار کمتر است.

سرفیس بوک 2، همانند نسل قبلی، دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای تماس تصویری و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت برای عکس‌برداری است که هر دو آن‌ها توانایی فیلم‌برداری فول اچ دی یا 1080p را دارند. نکته دیگر افزودن قابلیت ویندوز هلو به این دستگاه است که ویندوز با چهره شما آنلاک خواهد شد.

نحوه اتصال و کارکرد کیبورد هم مانند نسل قبلی است؛ بدین صورت که با نگه داشتن کلید مربوطه، ویندوز پیغامی مبنی بر جدا شدن قسمت تبلت می‌دهد، یا صدای قطع اتصال را می‌شنوید. توجه داشته باشید که قسمت کیبورد به تنهایی شارژ نمی‌شود و حتماً باید به نمایشگر متصل باشد، اما قسمت تبلت به‌تنهایی قابلیت شارژ شدن را دارد.

اگر بخواهیم به جمع‌بندی نهایی برای خرید سرفیس بوک 2 برسیم، این سرفیس بوک بیشتر لپ‌تاپ است تا تبلت و آنچه مسلم است تبلت 13.5 یا 15 اینچی برای جابه‌جایی و نگه داشتن در دست مناسب به نظر نمی‌رسد و بیشتر جنبه آپشن اضافه را خواهد داشت. در عین حال، پردازنده قدرتمند، کارت گرافیک 6 گیگابایتی و حافظه رم بالای این دستگاه، به همراه طراحی فوق‌العاده و بی‌نظیر سرفیس بوک این دستگاه را به خاص‌ترین لپ‌تاپ ویندوزی تبدیل کرده است. هنگام خرید دقت کنید که مانند محصولات جدید مایکروسافت، سرفیس بوک 2 نیز فاقد قلم در جعبه است و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید؛ بنابراین، باید این مورد را در بودجه خود در نظر بگیرید. سرفیس بوک 2 سایز 13.5 اینچ از پایه قیمت 1500 دلار و سایز 15 اینچ از قیمت 2500 دلار آغاز می‌شود.

 

محصولات مرتبط

فهرست