1. خانه
  2. /
  3. سرفیس بوک پرفورمنس بیس
  4. /
  5. سرفیس بوک پرفورمنس بیس | Core i7/16GB/512GB SSD/dGPU
سرفیس بوک پرفورمنس بیس

سرفیس بوک پرفورمنس بیس | Core i7/16GB/512GB SSD/dGPU

اشتراک گذاری :

اگر قصد خرید سرفیس بوک پرفورمنس را دارید این دستگاه هیبرید یا چند کاره کامل است که می‌توانید آن را هم به صورت تبلت ویندوزی و هم به عنوان یک لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید. سرفیس بوک بسیار خوش‌ساخت و در عین سادگی زیباست، وزن قابل قبولی دارد و در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌های ویندوز خیلی خوب شارژ نگه می‌دارد. ابتدا توصیه می‌کنیم که به قسمت سرفیس بوک مراجعه کنید و بررسی آن را با دقت بخوانید، چرا که سرفیس بوک پرفورمنس در بسیاری از جهات با سرفیس بوک نقاط مشترک دارد و در واقع نسخه بهبود یافته آن است. در ادامه به تفاوت‌های بین سرفیس بوک و سرفیس بوک پرفورمنس و نکات مهم برای خرید سرفیس بوک پرفورمنس می‌پردازیم.

مایکروسافت سرفیس بوک پرفورمنس چند تغییر مهم داشته است، اولین و شاید مهم‌ترین تغییر، افزایش عمر باتری به 16 ساعت، در حالت نگاه کردن فیلم یا ویدیو است، به عبارت دیگر، 4 ساعت افزایش نسبت به سرفیس بوک. در واقع شما در طول روز نیازی به حمل شارژر سرفیس بوک ندارید. اما این افزایش باتری باعث 130 گرم افزایش وزن و اندکی افزایش ضخامت شده است که به نظر قابل قبول می‌رسد. البته شاید دلیل این افزایش ضخامت، فاصله زیادی باشد که هنگام بسته شدن سرفیس بوک بین صفحه نمایش و کیبورد دیده می‌شد. در این مدل با افزایش ضخامت اندک این فاصله معقول‌تر شده است و موقع بسته شدن لپ تاپ فاصله چندانی وجود ندارد، شاید همین تفاوت ها خرید سرفیس بوک پرفورمنس را منطقی تر جلوه دهد.

خرید سرفیس بوک پرفورمنس

تغییر بعدی در سرفیس بوک پرفورمنس ارتقا کارت گرافیک به مدل GTX 965M ساخت کمپانی معروف Nvidia GeForce است، یعنی کارت گرافیک آن به 2 گیگابایت افزایش پیدا کرده است که برای کاربران برنامه‌های طراحی خبر خوبی است، در حالی که این کارت گرافیک پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به بازی‌های حرفه‌ای نیست و توصیه نمی‌شود. به طور خلاصه، خرید سرفیس بوک پرفورمنس برای بازی حرفه‌ای منطقی نیست. البته با توجه به بررسی‌هایی که روی این دستگاه انجام شده است می‌توان گفت نسبت به نسل قبلی خود 30 درصد پرداز گرافیکی بهتری دارد و به نسبت لپ تاپ‌های هم‌رده خود نیز بازی‌ها را بسیار بهتر اجرا می‌کند.

در این دستگاه حافظه سخت یا SSD نسبت به سرفیس بوک ارتقا پیدا کرده است و سرعت خواندن و نوشتن به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ به طوری که در شرایط مختلف 30 تا 300 درصد بهتر عمل می‌کند. این امر باعث می‌شود که اجرا شدن برنامه‌ها با سرعت بسیار بهتری انجام شود و همچنین سرعت بوت یا روشن شدن دستگاه به شدت افزایش پیدا کند، حتما در موقع خرید سرفیس بوک پرفورمنس به این نکته و تفاوت آن با سرفیس بوک دقت کنید.

قسمت تبلت یا صفحه نمایش سرفیس بوک پرفورمنس همچون سال گذشته 726 گرم وزن دارد و دارای نمایشگر 13.5 اینچ با رزولوشن 3000 در 2000 و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ است که تصویری زیبا با رنگ‌های زنده را برای شما به نمایش در می‌آورد، همچنین این دستگاه در زیر نور آفتاب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و در زوایای مختلف تصویر خوبی را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر همچون دیگر اعضای خانواده سرفیس دارای نسبت 3 به 2 است که برای برنامه‌های طراحی و مهندسی بسیار ایده‌آل است، اما برای دیدن فیلم به دلیل نداشتن نسبت 16 به 9 چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و هنگام تماشای فیلم کمی حاشیه مشکی در بالا و پایین تصویر خواهید دید.

برای پردازنده مرکزی همچنان از نسل ششم اینتل یعنی Sky lake  استفاده شده است. البته قدرت این پردازنده با نسل بعدی خود تفاوت چندانی ندارد و بیشتر تفاوت این 2 نسل به استفاده کمتر از انرژی برمی‌گردد که ما در سرفیس پرو 2017 شاهد آن هستیم که عمر باتری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به 16 ساعت دوام باتری سرفیس بوک پرفورمنس شاید نیازی به آن نبوده است.

همان طور که می‌دانید سرفیس بوک هم در قسمت تبلت و هم کیبورد دارای باتری است. نحوه عملکرد این باتری‌ها هم مثل قبل است؛ یعنی همدیگر را شارژ نمی‌کنند و به طور مثال اگر باتری قسمت تبلت کاملاً تمام شود باید حتماً دستگاه را به شارژر وصل کنید تا روشن شود، البته شارژ کردن تبلت به‌تنهایی نیز امکان‌پذیر است.

در کیبورد و قلم سرفیس بوک پرفورمنس تغییری ایجاد نشده است؛ قلم تا 1024 درجه از سطح فشار را تشخیص می‌دهد. قلم جدید معرفی شده با سرفیس پرو 2017 با این دستگاه عرضه نمی‌شود و می‌توانید مدل جدید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. عملکرد کیبورد هم مثل سابق است؛ با کلید فیزیکی از نمایشگر جدا می‌شود و دکمه‌ها به صورت جزیره‌ای در کنار هم قرار دارند. در کل کار کردن با کیبورد این دستگاه بسیار لذت‌بخش است. البته به احتمال زیاد حدس می‌زنیم که در آینده قسمت کیبورد و تبلت سرفیس بوک به طور جداگانه به فروش برسد و کاربر بنا به نیاز خود بتواند کیبوردهای مختلفی را خریداری کند، اگر قصد خرید سرفیس بوک پرفورمنس را در حال حاضر این دستگاه به همراه کیبورد و قلم عرضه می‌شود.

سرفیس بوک پرفورمنس دارای 2 پورت سایز استانداردUSB3 ، یک پورت Mini-Display Port و اسلات مموری کارت SD است که تمام این پورت‌ها روی بدنه یا داک کیبورد قرار دارد. اما جک هدفون در قسمت کنار صفحه نمایش و بالا قرار دارد. یعنی اگر در حال فیلم دیدن از هدفون استفاده کنید سیم هدفون به صورت ناخوشایندی در هوا آویزان خواهد بود. البته مایکروسافت واقعاً چاره‌ای جز این انتخاب نداشته است.

سرفیس بوک پرفورمنس در 3 مدل مختلف عرضه شده است که مدل پایه آن دارای پردازنده i7 ، 8 گیگابایت رم است و 256 گیگابایت دیسک سخت یا هارد SSD دارد که 2400 دلار قیمت دارد که اصلاً قیمت کمی نیست. مدل‌های دیگر دارای 16 گیگابایت رم و هارد 512 گیگابایت یا 1 ترابایتی هستند.

شاید برای بسیاری وجود دوربین در پشت یک لپ تاپ ۱۳.۵ اینچی بسیار عجیب باشد؛ اما با توجه به این‌که از سرفیس‌ بوک می‌توان به عنوان یک تبلت مستقل نیز استفاده کرد، شاید در برخی مواقع نیاز به عکاسی داشته باشید. دوربین موجود در پشت سرفیس بوک دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است که از نظر کیفیت با گوشی‌های هوشمند قابل مقایسه نیست. اما با توجه به این‌که سرفیس‌ بوک یک لپ تاپ است، کیفیت تصاویر ثبت‌شده با این دوربین قابل قبول است و می‌تواند در هنگام نیاز مورد استفاده قرار گیرد؛ اما نباید انتظار زیادی از دوربین آن داشته باشید. دوربین جلویی این دستگاه نیز ۵ مگاپیکسل است که برای تماس‌های ویدیوی کیفیت خوبی دارد.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توانیم بگوییم که سرفیس بوک پرفورمنس یک دستگاه همه‌فن‌حریف است؛ یک تبلت 13.5 اینچی لمسی در کنار یک لپ تاپ با قابلیت‌های بسیار عالی که هیچ جایی شما را مأیوس نخواهد کرد. سیستم عامل ویندوز 10 پرو اختصاصی این دستگاه شما را از بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری و مربوط به درایورهای لپ تاپ‌های موجود در بازار بی‌نیاز می‌کند. باتری دستگاه نیز فوق‌العاده است. آنچه مسلم است این امر به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد که بخواهید اقدام به خرید سرفیس بوک پرفورمنس کنید یا نه.

محصولات مرتبط

فهرست