در این مقاله سعی داریم تا با معرفی انواع قلم‌های سرفیس شما را در انتخاب و خرید قلم سرفیس راهنمایی کنیم.مایکروسافت تا به امروز چهار قلم متفاوت برای دستگاه‌های سرفیس معرفی کرده که با گذر زمان پیشرفت‌های چشم‌گیری در نسل‌های جدید آن شاهد هستیم.اگر به دنبال خرید قلم سرفیس باشید، متوجه خواهید شد که در حال حاضر انتخابی جز خرید قلم سرفیس 2017 نخواهید داشت، چرا که با تولید این محصول مایکروسافت مدل قبلی قلم سرفیس که با دستگاه سرفیس پرو 4 معرفی شده بود را دیگر تولید نخواهد کرد.

مجموعه پرشین سرفیس به منظور رضایت مشتری تمام سعی خود را در تهیه قلم سرفیس پرو 4 خواهد کرد که موجودی این محصول را تا حد امکان حفظ کند تا مشتریان گرامی حق انتخاب بین این دو قلم مایکروسافت را داشته باشند.

شاید یکی از دلایل عمده‌ای که شما را در خرید قلم سرفیس 2017 دچار تردید می‌کند قیمت نسبتا بالای آن باشد که برتری‌های قلم جدید این اختلاف قیمت حدوداً دویست هزار تومانی را کمرنگ‌تر می‌کند.در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت ساده شما را با قلم‌های سرفیس از ابتدا تا به امروز آشنا کنیم.

قلم سرفیس

همانطور که مشاهده می‌کنید، جدول زیر اطلاعات کاملی در مورد قلم‌های سرفیس به شما خواهد داد.

مقایسه قلم های سرفیس

در این جدول ۴ پارامتر مشاهده می‌کنید که با شرح کامل آنها، شما را در انتخاب مناسب‌ترین قلم سرفیس یاری خواهیم کرد.

 

1- سطح فشار

  • اعداد 256، 1024 یا 4096 نشان دهنده میزان حساسیت فشار قابل دسترس در زمان استفاده قلم بر روی سرفیس است. یعنی هرچه این عدد بیشتر باشد حس طراحی با قلم به واقعیت نزدیک تر خواهد بود و شما با تغییر فشار وارد بر قلم، قدرت مانور بیشتری در طراحی خواهید داشت که در قلم سرفیس 2017 این پارامتر چهار برابر نسبت به مدل قبلی، یعنی قلم سرفیس پرو 4 بیشتر شده است، یک نکته مهم برای خرید قلم سرفیس 2017 .

اما ناگفته نماند که سازگاری سخت‌افزار و نرم‌افزار در این مورد نقش مهمی ایفا می‌کند، به همین منظور اگر از قلم سرفیس 2017 استفاده می‌کنید، حتما سیستم عامل و برنامه‌های خود را به روز نگه دارید.

سطح فشار

 

 

2- تشخیص زاویه

  • قابلیت تشخیص زاویه یا Tilt را فقط مدل جدید، یعنی قلم سرفیس 2017 دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با خم کردن قلم خود ضخامت خطوط را در هنگام طراحی تغییر دهید. در واقع با این قابلیت قلم سرفیس شما نقش یک مداد را برای شما ایفا خواهد کرد. این قابلیت حرکات دست شما را دنبال کرده تا حس یک قلم واقعی را به شما منتقل کند. این قابلیت در حال حاضر فقط بر روی سرفیس پرو 2017 و سرفیس بوک 2 قابل استفاده بوده که طبق گفته‌های مایکروسافت با آپدیت‌های آینده ویندوز به مدل‌های دیگر هم افزوده خواهد شد. قابلیت جدید این قلم، دلیل خوبی برای خرید قلم سرفیس 2017 است.

تشخیص زاویه

 

3- سرعت پاسخگویی قلم

  • اعداد 55ms, 40ms, 21ms, یا 100ms نشان‌گر سرعت پاسخگویی بین قلم و سرفیس شما است که هرچه این عدد کمتر باشد قلم شما سرعت پاسخگویی بالاتری خواهد داشت. به زبان ساده‌تر بگوییم، زمانی که شما قلم خود را به روی سرفیس به حرکت در‌می‌آورید شاهد یک اختلاف زمانی بین حرکت نوک قلم و خط رسم شده بر روی صفحه نمایش خواهید بود که کمی حس قلم واقعی را از بین خواهد برد. مایکروسافت در قلم جدید این اختلاف زمانی را به عدد 21 میلی ثانیه رسانده یعنی 2 برابر سریع تر از قلم سرفیس پرو 4، به همین جهت شما دیگر شاهد جاماندن قلم در هنگام طراحی یا یادداشت برداری نخواهید بود که دلیل خوبی برای خرید قلم سرفیس 2017 خواهد بود. البته ناگفته نماند که این پارامتر نیز با مدل‌های مختلف سرفیس متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید که در این پارامتر هم باید سیستم عامل و نرم‌افزارهای خود را به روز کنید.

قلم سرفیس

 

4- نیروی لازم برای فعالسازی

  • اعداد 21g, 10g, 9g یا 42g نیروی اولیه فعال‌سازی قلم می‌باشد که با واحد گرم اندازه گیری می‌شود. به عبارتی دیگر این پارامتر نشان دهنده حداقل نیروی لازم به نوک قلم برای ثبت یک نشان یا نقطه روی صفحه نمایش است که هرچه این عدد کمتر باشد یعنی قلم شما با نیرو و فشار کمتری فعال می‌شود. اما اگر این عدد بیش از اندازه کوچک باشد باعث به وجود آمدن خطاهایی ناخواسته خواهد شد.

این پارامتر در قلم جدید سرفیس به عدد 9g رسیده که اختلافی یک گرمی با مدل قبلی قلم سرفیس دارد.

سرعت پاسخگویی قلم

 

 

 

کدام قلم با کدام دستگاه فروخته می‌شود؟

نسل دوم قلم سرفیس به همراه سرفیس پرو 3 و برای سرفیس 3 به صورت جداگانه به فروش می‌رسید.
نسل سوم قلم سرفیس به همراه سرفیس پرو 4 (به غیر مدل m3) فروخته می‌شود که به صورت جداگانه برای مدل‌های دیگر نیز قابل تهیه است.
نسل چهارم قلم سرفیس که برای سرفیس پرو 2017 طراحی شده است به صورت جداگانه به فروش می‌رسد که با سایر مدل‌های سرفیس نیز سازگار می ‌باشد.

 

قابلیت تعویض نوک قلم

نوک قلم نسل دوم  سرفیس قابلیت تعویض دارد اما دقت کنید که نوک قلم این مدل مخصوص بوده که باید قبل از خرید از سازگاری کامل آن اطمینان حاصل کنید.
نوک قلم نسل سوم و چهارم قلم سرفیس با نسل دوم تفاوت دارد. نوک قلم این مدل شباهت زیادی به نوک قلم مداد HB دارد. شما می‌توانید نوک قلم این دو مدل را، هم به صورت تکی و هم به صورت کیت نوک قلم سرفیس که شامل 3 نوک (2H, HB, B) می‌باشد، از سایت پرشین سرفیس تهیه کنید.

 

باتری قلم سرفیس

نسل دوم قلم سرفیس دو نوع باتری دارد. یک باتری AAAA برای اعمال اصلی قلم و دو باتری ساعتی #319 (SR527SW) برای دکمه انتهایی قلم سرفیس پرو 3.
نسل سوم و چهارم قلم سرفیس انرژی خود را تنها با یک باتری AAAA تامین می‌کنند، برای خرید باتری قلم سرفیس کلیک کنید.

 

دکمه‌های قلم

قلم سرفیس پرو 3 (نسل دوم قلم سرفیس) دارای دو دکمه روی بدنه قلم و یک دکمه در انتهای قلم است.

دکمه های قلم سرفیس پرو ۳
دکمه های قلم سرفیس پرو ۳

 

قلم سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 2017 (نسل سوم و چهارم قلم سرفیس) دارای یک دکمه بر روی بدنه قلم و یک دکمه در انتهای قلم است و قسمت انتهای قلم نقش پاک کن را برای شما ایفا می‌کند.

 

دکمه های قلم سرفیس پرو ۴
دکمه های قلم سرفیس پرو ۴

 

 

خرید قلم سرفیس 2017
دکمه های قلم سرفیس پرو ۲۰۱۷

 

 

 

گیره قلم ؟

تمام قلم های سرفیس به غیر از قلم سرفیس 2017 دارای گیره در قسمت انتهای قلم هستند.

3 دیدگاه. Leave new

  • ساناز
    03/03/1399 13:27

    نوك قلم سورفيس من بعد يك ماه كار نميكنه ايا قابل تعمير هستش

    پاسخ
  • زهره حمیدی
    15/01/1399 17:14

    منلام اینجانب یک دستگاه سرفیس گو دارم و درپی خریدن قلم مناسبی برای آن می باشم. لطفا قلم مناسب و قیمت انرا بفرمایید.

    پاسخ
    • بهزاد
      24/01/1399 13:55

      سلام، به منظور مشاوره برای خرید، لطفا با ما تماس بگیرید
      با تشکر

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست