معرفی تبلت های ارزان قیمت این روزها چیز جدیدی نیست، سرفیس گو با قیمت قیمت مناسب سایز کوچک تر و وزن کمتر شاید ایده آل بسیاری از مردم برای یک تبلت ویندوزی باشد، یک تبلت همه فن حریف!

Surface Go نسل بعدی سرفیس ۳ است، سرفیسی که جای خود را میان مردم شاید به تازگی پیدا کرده بود، البته باید در نظر بگیریم که بسیاری به دنبال نسخه LTE یا سیم کارت خور سرفبس ۳ بودند و هنوز هم هستند، اما سرفیس گو فعلا مدل سیم کارت خور ندارد ولی قرار است که عرضه شود.

اگر بخواهیم این تبلت ویندوزی را به طور خلاصه معرفی کنیم، همانند دیگر مدل های سرفیس دارای صفحه نمایش 3:2 است با رزولوشن 1800×1200 است که تراکم پیکسل ۲۱۷ در اینچ را در صفحه نمایش ۱۰ اینچی آن به ارمغان می آورد که در مقایسه با سرفیس پرو ضعیف تر است ولی به نسبت کمی بهتر از سرفیس ۳ شده است.

سرفیس گو

سرفیس گو دارای ضخامت ۸.۳۰ میلی متر است که از این جهت نازک ترین بین سرفیس های مایکروسافت است. پردازنده به کار رفته در این تبلت ۲ هسته ای و از سری هفتم اینتل با نام 4415Y است که دارای فرنکانس ۱.۶ است. در مواقع این پردازنده از Core m3 که ضعیف ترین پردازنده به کار رفته در سرفیس پرو هست نیز ضعیف تر است. ولی این پردازنده در ذخیره انرژی بسیار خوب عمل کرده است به صورتی که در حالت پخش ویدیو ۹ ساعت دوام خواهد آورد بنابراین با کار روزانه باید حدود ۴-۵ ساعت بدون نیاز به شارژ روشن بماند. همین پردازنده آن قدر خنک کار می کند که مایکروسافت فن را از این دستگاه حذف کرده است و تبادل حرارت این دستگاه از طریق هیت سینک همانند سرفیس پرو خواهد بود.

کارت گرافیکی بکار رفته در سرفیس گو اینتل ۶۱۵ است، حدود ۵۲۰ گرم وزن دارد که با کیبورد به حدود ۷۵۰ می رسد. البته بد نیست بدانید که همچون مدل های دیگر سرفیس باید قلم و کیبورد را به صورت جداگانه خریداری کنید و در جعبه فقط شارژر خواهد بود.

اگر به سراغ درگاه های به کار رفته در Surface Go برویم خبر ناخوشایند حذف درگاه Usb استاندارد است. این تبلت به جز درگاه سرفیس کانکت و هندفون فقط یک پورت USB-C دارد که انتقال تصویر را نیز با کمک مبدل های موجود انجام میدهد. البته همانند سایر سرفیس ها درگاه میکرو اس دی هم در پشت پایه قرار دارد.

این دستگاه با ۳ کانفیگ مختلف قابل سفارش خواهد بود : رم ۲ گیگ و حافظه ۶۴ یا رم ۴ گیگ و حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت. اختلاف کانفیک ها هم حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود. مایکروسافت برای سرفیس گو همانند سرفیس پرو کیبورد های رنگی در نظر گرفته است که می توانید آن را با رنگ قلم سرفیس خود ست کنید.

تنها نکته بد سرفیس گو سیستم عامل آن است که با ویندوز پرو 10S عرضه می شود که تنها می توان برنامه های استور مایکروسافت را روی آن نصب کرد. البته امکان آپگرید ویندوز به نسخه پرو وجود دارد که در حال حاضر ۶۰ دلار هزینه دارد. در ضمن این تبلت اواسط مرداد ماه به بازار خواهد آمد.

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست