1. خانه
  2. /
  3. سرفیس پرو X
  4. /
  5. سرفیس پرو X ا 8GB/256GB SSD – 4G/LTE
سرفیس پرو X

سرفیس پرو X ا 8GB/256GB SSD – 4G/LTE

اشتراک گذاری :

سرفیس پرو X ، محصول جدید مایکروسافت با پردازنده اختصاصی  SQ1 و صفحه نمایش ۱۳ اینچی در نوامبر ۲۰۱۹ عرضه شد، اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد سرفیس پرو ایکس صحبت کنیم باید آن را در دسته تبلت‌های امروزی مانند آیپد پرو قرار دهیم.در نگاه اول شاهد کمتر شدن ضخامت حاشیه‌های چپ و راست صفحه نمایش خواهیم بود که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند اما در لبه‌های بالایی و پایینی تغییر زیادی شاهد نیستیم. استفاده از نسل جدید پردازنده‌های ARM این امکان را به مایکروسافت داده است بتواند ضخامت سرفیس پرو X را به میزان ۱.۲ میلی متر نسبت به سرفیس پرو 7 کاهش دهد اما به منظور حفظ نسب تصویر ۳:۲ در پنل ۱۳ اینچی سرفیس پرو X، شاهد افزایش ۱.۷ درصدی ابعاد این دستگاه نسبت به سرفیس پرو 7 خواهیم بود.خرید سرفیس پرو X

به طور خلاصه سرفیس پرو X توانسته در طراحی، یک سر و گردن از سایر مدل‌های سرفیس پرو پیشی بگیرد اما این تمام ماجرا نیست!
مایکروسافت به منظور کاهش ضخامت سرفیس پرو ایکس ناگزیر به حذف پورت USB و استفاده از ۲ پورت Type-C شده که اما به دلیل بکارگیری از پردازنده SQ1 این دو پورت از تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کنند اما پورت‌های سرفیس پرو X از قابلیت انتقال دیتا و تصویر به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد. نکته جالب دیگر حذف جک 3.5 میلی متری از سرفیس پرو ایکس است که به این منظور باید از تبدیل Type-C به جک 3.5 میلی متری که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد استفاده کنید.

خرید سرفیس پرو X

یکی دیگر از تغییرات مهم سرفیس پرو ایکس، حذف درگاه کارت حافظه microSD است اما در مقابل به شما امکان دسترسی آسان به حافظه SSD و ارتقای آن را می‌دهد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در پشت دستگاه قسمتی به منظور استفاده از سیم کارت نانو 4G/LTE و دسترسی به حافظه SSD وجود دارد.

سرفیس پرو x

 

کیبورد سرفیس پرو X

برای تهیه کیبورد سرفیس پرو ایکس، دو انتحاب با قیمت‌های مختلف خواهید داشت.
کیبورد معمولی که طبق معمول گذشته به قسمت زیر دستگاه و به صورت مگنتی کانکت خواهد شد و باندل کیبورد Signature به همراه Slim Pen که دارای شیار مخصوص قرار گرفتن قلم سرفیس در داخل کیبور می باشد.

سرفیس پرو X

 

و اما در نهایت میپردازیم به بخش نرم افزاری سرفیس پرو X

سیستم عامل Windows 10 ARM

برای درک راحت تر این سیستم عامل توجه شما را به توضیح مایکروسافت در مورد این سیستم عامل جلب می‌کنیم :

ویندوز 10 ARM قابلیت اجرای تمام اپلیکیشن‌های ARM32 ،x86 و ARM64 از نوع UWP‌ موجود در فروشگاه مایکروسافت را دارد. اپلیکیشن‌های ARM32 و ARM64 به‌صورت بومی و بدون نیاز به هیچ‌گونه شبیه‌سازی اجرا می‌شوند؛ اما اپلیکیشن‌های x86 به محیط شبیه‌سازی‌شده نیاز دارند.

علاوه‌بر اپلیکیشن‌های UWP، ویندوز ۱۰ آرم درست‌مانند هر کامپیوتر شخصی دیگری، بدون نیاز به پیاده‌سازی هیچ‌گونه تغییری، امکان اجرای اپلیکیشن‌های x86 Win32 (نظیر ادوبی‌ریدر) با عملکرد خوب و تجربه‌ی کاربری یکپارچه‌ای را نیز فراهم می‌کند. این اپلیکیشن‌های x86 Win32 نیازی به کامپایل مجدد برای معماری آرم ندارند و حتی متوجه اجرا‌شدن روی پردازنده‌ی آرم نیز نمی‌شوند. توجه داشته باشید که اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی x64 Win32 پشتیبانی نمی‌شوند؛ اما بخش عمده‌ای از اپلیکیشن‌ها، نسخه‌ی x86 نیز دارند؛ بنابراین به‌عنوان کاربر، تنها کافی است تا نسخه‌ی ۳۲ بیتی x86 را برای اجرا روی کامپیوتر‌های ویندوزی آرم انتخاب کنید.

 

جمع بندی کلی

با توجه به توضیحات ذکر شده در پرشین سرفیس ، اگر به دنبال دستگاه ویندوزی به منظور استفاده از تمام امکانات ویندوز ۱۰ هستید، سرفیس پرو X انتحاب مناسبی برای شما نخواهد بود چرا که سیستم عامل Windows 10 ARM امکان استفاده از تمام نرم افزارهای ویندوزی را برای شما فراهم نخواهد کرد و به همچنان باید منتظر ماند تا نرم افزارهای سازگار با این سیستم عامل توسط توسعه دهندگان منتشر شود.

محصولات مرتبط

فهرست